úterý 17. července 2007

MÝTY A FAKTA

Dan Moravec

Ve svém článku „O mé spolupráci s StB“ z 15.07.2007 J.Vacek píše:

„Neustále také tvrdí, že jsem ještě žádné jejich pomluvy nevyvrátil. Zcela věcně jsem je vyvrátil jednu po druhé. Drtikol o své účasti na komunistickém puči píše sám, kazety nevyráběl zadarmo Dan Moravec, ale Č. Potoček a za peníze. Hned rekord: dvakrát lžou v jedné větě. „

V rozhovoru s DM, kde se o kazetách píše ze 14.3.2007, je:

„DM: ….Navíc naše podpora tehdy byla, jak jen to šlo, maximální. Dobrovolně a rádi, bez jakéhokoli nucení nebo vyžadování, jsme přepisovali z rukopisu knihy na počítači, kopírovali xeroxová vydání knih, nahrával jsem kazety, množil nabídky apod. Opakuji, dělal jsem to rád a ze své vlastní vůle, tím chladnější byl políček, který vyzněl – nevděčníci, nepodporovali mě apod. Nepotřebuji uznání za to, že jsem to dělal, ale tvrdit, že jsem to nedělal, je opět ten samý vzorec interpretací skutečnosti podle p. Vacka.“

Za rozhovorem následoval dovětek KV, kde stálo, že teď nebude mít panu Vackovi kdo kazety množit. Dovětek byl den po vydání stáhnut jako nepřesný, protože žádné kazety jsem samozřejmě nemnožil ani nevyráběl. Čestně prohlašuji: kazety jsem ani nevyráběl ani nemnožil. A ani to nikde netvrdím.

Slovo „vyrábět“ nebylo v žádné souvislosti s nahráváním kazet vůbec nijak použito.

Proč jsi takové slovo použil, Jiří? Proč opakuješ, že lžu, že jsem vyráběl kazety, když přece každý, kdo v té době k tobě chodil ví, že jsem je nahrával, ale nevyráběl? (Ani netuším, kde a jak bych to dělal) Proč to děláš? Nikdy jsem nikde neuvedl, že jsem je vyráběl a ty to pořád tvrdíš. Proč? Proč celé nahrávání degraduješ na mačkání knoflíku, když ve své knize (Jak jsem…) píšeš o oddaném Danovi, který je velký pomocník a nahrál asi osm (ne dvě, jak uvádíš jinde) kazet?
Lhal jsi tehdy nebo teď? Ono jich opravdu bylo sedm až osm, tak proč teď píšeš, že jsme nahráli „asi dvě“? Vzpomínáš na nahrávání Ribhugíty? Napsals o tom i kapitolu. To rozhodně nebyla „asi druhá“ kazeta. Proč mi tedy nyní podsunuješ, že jsem vyráběl kazety, když o tom nikde nepíšu, nemluvím ani to nikde netvrdím? Vytváříš mýtus. Proč?

Ve své reakci píšeš (březen 2007): „A jak takový záznam s Danem probíhal? Byl zaměstnancem Budějovického rozhlasu. Jednou přišel s tím, že potřebuje vánoční pořad pro svůj rozhlas. Tak jsem vymyslel text a přednesl jej do mikrofonu. Danova práce spočívala v tom, že pouštěl magnetofon. Dodatečně přimixoval hudbu a měl pořad pro svůj rozhlas. Zadarmo, honorář nebyl. Takže jsem pracoval já zdarma pro Dana. Asi se dvěma záznamy kazet to bylo obdobné. Text byl můj, přednesl jsem jej sám a Dan pouštěl magnetofon. Samozřejmě nakonec vymazal přeřeky a podobné rušivé prvky. Taková je pravda.“

Taková není pravda, Jiří. Dvě kazety byly na velikonoční a vánoční duchovní téma. Ty jsem použil. Ostatní se do rozhlasu pro své speciální duchovní téma opravdu nehodily, nebo máš dojem, že pouštět v rozhlase kazetu č.5 – pranájámu nebo č.6 – meditaci na poznání Já, je vhodné? Že jsi je natáčel pro rozhlas? To snad ne.

A kde jsou ti zastánci pravdy a Ducha, kteří dobře vědí, že jsem žádné kazety nevyráběl a teď mlčí? A stejně tak se šaktipatem. Vědí, jak to bylo a mlčí.

Dan s Maruškou se na šaktipat neptali. To je další mýtus. Jaká jsou fakta?

Pavel Janda v emailu z 22.11. 2005 uvádí, cituji:
„ad šaktipat: Den před tím jsem byl s Ivetou, která mi o tom nadšeně vyprávěla a zmínila také, že o tom Jirka (Vacek – pozn.DM) věděl. (Jak to s tím „věděl“ opravdu bylo, mi teprve nedávno popsala Eva, které jsem říkal, jak jsem se s Tebou potkal.)“

Pavel Janda v emailu z 23.11.2005, cituji:
„ad Eva: nepamatuji si to doslova takže to tak ber (info z druhé ruky): při odchodu z medi (možná už u dveří či mezi nimi) jsi zmínil Jirkovi šaktipat s tím jestli ho to zajímá příp. zda by tam také chtěl jet. Jirka odpověděl, že důležité teď je volit (byly zrovna volby) (přesně, jak jsem to popisoval – pozn.DM). Eva říká, že už tehdy to vnímala jako volit mezi šaktipatem a jím nikoliv jako volby takové.“

Když pominu Evin „typický postřeh“, tak stejně jako si to pamatuji (bylo to venku, před meditací – po procházce), tak i tyto emaily dokazují, že jsi o šaktipatu věděl. A ty pořád budeš tvrdit, že ne, že jsme se neptali. Proč to děláš? Nikdy jsi na to nereagoval a neodpověděl. Stačilo říct, zapomněl jsem, nebo něco podobného, to je přece pochopitelné, ale ty sis dál vedl svou, že jsme se neptali, udělal jsi z toho exemplární příklad, třikrát uvedený jako duchovní poučení v knihách a přitom to byla a je lež.
Takže: na šaktipat jsme se ptal. Ty píšeš, že neptal. PROČ TO DĚLÁŠ?

Člověk, který v té době byl tak říkající u toho, mi pak píše, že jsem neunesl napomenutí. Co je to za nesmysl? Napomenutí za co? Za to, že jsem se neptal, když jsem se ptal? Mám tedy lhát a tvrdit, že jsem se neptal, když minimálně Pavel Janda a tvoje dcera vědí (ale i další mlčící), že jsem se ptal?
To by byl absurdistán, Jiří. Nebo jsi něco takového opravdu chtěl? Lhát o lži?


mailto:kauza.vacek@gmail.com