pondělí 26. března 2007

ŠESTERO DALŠÍCH OTÁZEK TÝKAJÍCÍCH SE PANA VACKA

Miloš Tomáš


Nechci již obtěžovat svými otázkami přímo pana Vacka, protože vím, jak je zaneprázdněn. Kolik jen času mu zabere neustálé napadání některých osob, ač konstatuje, že spor neprospívá nikomu. Rovněž tak dokola vylhávaná sebeobhajoba. U vědomí jeho permanentní únavy dané věkem a dřinou při meditacích a protože mu všichni shodně přejeme ze srdce pevné zdraví a hodně úspěchů na duchovní cestě, v neposlední řadě (z vlastní zkušenosti) předpokládaje, že by sotva byl schopen racionálně a pravdivě odpovědět, obracím se na někoho z pánů či paní jemu oddaných s následujícími otázkami. Věřím, že se mezi nimi najde někdo, kdo zná rozumnou odpověď a je té dobré vůle a laskavě zodpoví následující dotazy, které vycházejí z toho, co pan Jiří Vacek píše; ať už je jednou jasno:

1) Proč pan Vacek píše, že vyvrátil mé lži. Samozřejmě nepíše jaké. Prosím ať uvede, proč a v čem jsem lhal? O čem? Jaký bych k tomu měl důvod? Ať pan Vacek, namísto pomluv, podepře svá tvrzení konkrétními důkazy . Ať věcně doloží, kde a v čem jsem lhal. Pokud je to podle něj mé tvrzení o tom, že lhal on, tak já to mohu na mnoha případech doložit. Ovšem pan Vacek nikoliv.

2) Proč pan Vacek užíval obrázek komunisty Drtikola na obálkách svých knížek, když byl František Drtikol spolupodílník na komunistickém puči v únoru 1948 a spolupodílník na vraždách z padesátých let? A když už, tak proč si nezajistil autorská práva od páně Drtikola dědiců k legálnímu nakládání s tímto dílem?

3) Proč pan Vacek píše, že učí pravdy, které učil Ježíš (dokonce se přirovnal k Ježíši na kříži) a další mistři, a jinde že působení šakti v jeho blízkosti je obzvlášť silné, a přitom se s oblibou vyjadřuje o někom, že prská jed, zlo, rozepisuje se o zlém egu, vidí kolem nepřátele, pomlouvače, má potřebu zastrašovat, vyhrožovat…atd. Má potřebu vybízet ke své obraně (o prostředcích nemluvě). Ježíš a praví mistři nic takového neučili, takové způsoby neměli, ani nic takového nečinili. Neměli potřebu to činit. Učili lásce a žili v lásce. Tou přeci ona šakti je. Nikoliv myšlenkami o zlém egu či prskajících lidech. Proč tedy pan Vacek o sobě něco tvrdí a něco jiného činí?

4) Proč nyní o sobě píše: „Jiří Vacek není mistrem“ – čili opak toho, co tvrdí všichni jeho uctívači a obránci. Když jinde píše: „Jak jsem byl udělán mistrem“ nebo „Již tehdy jsem byl mistrem“ a jinde o tom, že „Mistrovat je těžké“. To píše přece o sobě, o svých zkušenostech. Kdo jiný než osoba Jiří Vacek mistruje? Ostatně adorativní dopisy jeho mnohých žáků to potvrzují, když píší: „skrze osobu mistra Vacka…“. Tak prosím, jak to tedy nyní je? Změna koncepce, popření („toho, co celý život učil“)? Kdo tedy má pravdu: pan Vacek, nebo jeho obdivovatelé, kteří jej brání?

5) Proč pan Vacek před meditací, jak píše, jí tlačenku a vyžaduje po ostatních uherák?

6) Proč duchovní člověk, jenž se má za mistra, či ho ze sebe jen dělá (nechává se titulovat „mistr“, ale přenáší označení „mistr“ ze své osoby na to, co prý z této jeho osoby „tryská“), má zapotřebí ponižovat a kritizovat druhé, prokazatelně lhát, překrucovat pravdu, zastrašovat, vyžadovat dary a výhody pro sebe („S Danem Moravcem nic nezískávám atd.“), poštvávat druhé proti někomu, honit vlastní zisk, porušovat autorská práva atd.?


Prosím, očekávám racionální a pravdivé odpovědi, za které předem děkuji.


mailto:kauza.vacek@gmail.com