čtvrtek 22. března 2007

Z díla Ing. Jiřího Vacka: O výživě a úskalí vegetariánství

Bez komentáře:

Vybrali jsme pro Vás z díla Jiřího Vacka:
O výživě a úskalí vegetariánství

„Před odjezdem do Kostolan jsem měl sen: Dva řeznické krámy, v obou není žádné zboží. Oba jsou naprosto prázdné. Význam snu jsem se snažil marně pochopit.
Sen se naplnil až v Kostolanech. Obvykle od více přátel dostávám jako pozornost něco od masa, ale tentokrát vůbec nic. Ivan dokonce něco pro mne koupil, ale zapomněl klobásu v lednici. Takže sen se takto vyplnil.“ (Jak jsem hledal... 11, str. 160, uprostřed)

„Po obřadu jsme s nimi příjemně a přátelsky odpoledne poseděli nad obrovským kachním stehnem. Pak ještě dort a na večeři u Alžběty v Dobré, kde grilovali kuřata, nebylo ani pomyšlení.“ (Paměti 11, str. 203 dole a 204 nahoře)

„Meditace byla výborná a šátečky plněné špenátem rovněž. Na těch jsem si pochutnával ještě druhý den ráno k snídani.“ (Jak jsem hledal... 11, str. 233 dole a 234 nahoře)

„Uvařil jsem jim výborného kubu s houbami, rýží a hodně česneku a moc nám chutnal.“ (Jak jsem hledal... 7, str. 255 uprostřed)

„Meditace byly bezvadné. I po tlačence. (Jak jsem hledal... 9, str. 180, uprostřed)

„ V průběhu 2. semináře … se mně i Míle udělalo…špatně od žaludku… Byl jsem chvílemi na umření. Obsah žaludku se stále tlačil ven, ale k vyprázdnění horem nedošlo… Půl noci jsme nespali a jen přemýšleli, co jsme snědli. V podezření byly salámy, špek, bůček, ale zcela nespravedlivě. Ráno jsme zjistili, že špatně bylo všem, kteří vypili k haluškám kyšku. Pak že vegetariánství je zdravé. ... Po celou dobu semináře a dokonce ještě před ním, přicházeli přátelé mně přát k narozeninám. Každý s bonboniérou…Ty se začaly nebezpečně hromadit. Tak jsem z legrace před meditací vyvolal inzerát: „Vyměním tři bonboniéry a přidám sáček pralinek za šišku uheráku“. Ale běda! Opět se začal hromadit uherák, takže mně přátelé radili, ať vyhlásím, že měním uherák za bonboniéry.“ (Jak jsem hledal... 9, str. 6 dole)

„Jste největším mistrem, který kdy v této zemi žil. A těžko najít někoho s tak praktickým a ostrým rozlišováním i mimo naši zemi.“
( Pavel G. na adresu Vacka, Jak jsem hledal... 11, str. 67 uprostřed)


(Jak jsem hledal... = Jak jsem hledal Boha a nalezl sebe)