středa 18. března 2009

Nechutné obchodní praktiky Jiřího Vacka

Nejen Martin Pařík má nedobré zkušenosti s obchodováním s panem Vackem, ale, jak se můžeme dočíst, též rodina paní Ivy Procházkové (kterou navíc sám zpupný "mistr" Vacek počastoval nadávkou "Ivák"). Nyní se nám ozvala paní Helena Jiříčková, která byla též zaskočena obskurními obchodními metodami pana Vacka. Té zase "mistr" sám zatelefonoval, aby na ní vymáhal distribuování knih. Její příspěvek uvádíme níže. Tímto se též obracíme na ostatní čtenáře, kteří mají obdobnou zkušenost s Jiřím Vackem a jeho sektou, aby se nebáli nám zaslat své příspěvky. Jejich pravá jména, pokud si přejí, nebudeme z důvodu jejich ochrany uvádět.



V roce 1996 jsem si zakoupila u Tomášových knihy J. Vacka, které mi byly doporučeny. Později na jedné z přednášek manželů Tomášových mne zaujal dotaz na knihu J.Vacka a především se mi líbila odpověď paní Míly Tomášové (Míla T. ovšem nikdy nepovažovala dílo J. Vacka za vrcholnou mystiku, uvádím to proto, aby se onoho doporučení tento pán hned zase nechytil a nezveličil je.) a souhlasné přitakání pana doktora Tomáše „kupte si třeba Královskou jógu od. J. Vacka…“

Rozhodla jsem se knihu objednat na dobírku. Kniha přišla se spoustou letáčků, nabídek knih J. Vacka. Jaké bylo moje překvapení, když (ani ne do týdne) mi zavolal sám pan Vacek a skuhravým hlasem naříkal a přesvědčoval mne, abych jeho knihy odebírala, nabízela k prodeji, zkrátka je distribuovala. Začal si převelice stěžovat na lidi, kteří mu neplatí, na náklady, které jsou tak vysoké, jak je na tom finančně špatně. PRÝ BYCH S NÍM MĚLA SPOLUPRACOVAT DOBROVOLNĚ. Na to, že jsem p.Vacka nikdy neviděla a nikdy s ním nebyla v žádném kontaktu, mě UDIVILA JEHO ZIŠTNOST, ŘEKLA BYCH VTÍRAVOST, DRZOST A NEODBYTNOST. Bylo mi to velmi nepříjemné, politovala jsem ho a hovor jsem se snažila co nejdříve ukončit a další knihy již neobjednávala.

Vede to k úvaze, kdo vlastně pan Vacek je? Satguru? To jistě ne. Pravý Mistr, za kterého se prohlašuje? Kdo by to dělal? Kdo by potřeboval uznání? Kdo by si stěžoval, skuhral a naříkal? Není vše vůlí Boží ?

Není Vackova zištnost a drzost obtěžovat lidi svými nabídkami projevem pýchy, egoismu? Není to vydírání? Copak by mistr zavolal na telefonní číslo, které získal díky objednávce a žadonil o distribuci svých knih? Není to zcela neetické a trapné?

Prosím, buďme opatrní a obezřetní při kontaktu s tak ziskuchtivými rádobymistry. Jsou to zakuklení egoisté. Neprojdou uchem jehly.
Jednání s takovým „velikánem“ skutečně není bez rizika. Minimálně přijdete o iluze.


Helena Jiříčková