pátek 27. dubna 2007

Odpověď panu Hynkovi Riesovi

Odpověď panu Hynkovi Riesovi na jeho otevřený dopis ("Miloši Tomášovi a Martinu Paříkovi") ze dne 20. 4. 2007 na serveru Jiří Vacek - Satguru.


Hynku Riesi,

oslovil bych Vás, jak jsem normálně zvyklý, „pane Riesi“, či snad dokonce „Vážený pane Riesi“, ale Vy sám normální zdvořilostní formu (projev slušnosti) nedržíte a oslovujete nás také jen jmény. Přitom se vůbec neznáme. Jak se to slučuje dohromady? Snad jen u neslušných lidí. Naproti tomu nás nenazýváte aspoň posměšně (nenadáváte) „Avatáři“, „páni z Avatára“ (jako pan Vacek), „Avateřisté“ a „Paříkovci“ (jako pan Blažek), či dokonce „Paři a Dosti“ (jako Jirka Mít). Vaše oslovení nám ani trochu nevadí (jen je vidět, že ten způsob není běžný), jsme přeci jenom obyčejní lidé, za nic zvláštního se nepovažujeme (jak se snaží pan Vacek po vzoru své přítelkyně „maríči“ Takáczové podsouvat) a považovat bychom se ani v nejmenším nechtěli. Pane Riesi vůbec se, pokud vím, neznáme, nikdo, pokud vím, si Váš dopis neobjednal, a přesto nám píšete. Nikdo nežádal, abyste nám psal. Nebo snad ano? Ano, pan Vacek si objednává dopisy...devótní dopisy ke své adoraci, nebo útočné (jako je např. ten Váš) či pomlouvačné (ještě se jimi chlubí ). Jak je to nízké a podlé. Proč? Protože, když má nenormální potřebu psát o druhých lidech, tak nepíše pravdu, zkrátka pomlouvá. O to jde. Ale z nás dvou Vámi oslovených, jsme si nikdo Váš dopis a Vaše nepravdivé soudy o nás nepřáli. Pan Vacek a jemu podobní (jeho druhové) se stále o nás otírají, máme stále co dělat s jejich lživými a urážejícími útoky. A přitom Vy nás žádáte: nechte nás být. Napsal jste o nás, že stále žvaníme o jednotě. O čem žvaníte Vy? Když pominu, že se dle toho, co jste psal, občas prožíváte jako něco (prostor, světlo atp.) a dále Vaši roli Vackova ideologa (vysvětlování a zdůvodňování nauky pana Vacka, anotace ke knihám, pravidla meditace), tak žvaníte o lidech, které ani neznáte a po kterých Vám nic není. A jak. Pomluvy, dehonestace, slovní útoky atp. Není to snad pravda? Vím, je to v rámci „obrany mistra“ - pana Vacka (Víte snad, proč se tak bojí?). Dobře, ale slovní výpady jsou vlastně útoky, a to by Vám žádný Rámakrišna, Maharši či jiný opravdový mistr neschválil. Neschválil. Ve snaze ubránit již prokázanou lež, podlost a amorálnost pana Vacka užíváte takovýto způsob obrany? Nepomáhá křik, že prý na „Kauze Jiří Vacek“ lžeme. Protože jde o věcně doložené argumenty (odkazy stránek a citace – nikoliv vytržené z kontextu a zkompilované), tak křičet, že jde o naši lež, nepomáhá. Z toho důvodu nyní žádáte, abychom Vám dali pokoj. Ale jakým to zpupným způsobem: „dejte nám pokoj a neotravujte“. Vy si zřejmě, Hynku Riesi, skutečně asi nevidíte do úst. Víte, měl byste se naučit vidět více na sebe. Co jste vlastně zač a co vlastně očekáváte? Očekáváte od druhých, aby Vám dali pokoj (pokud vím, nikdo Vás osobně neatakoval, neobtěžoval Vás ani Vás nekontaktoval), a přitom s nimi jednáte takto zpupně. Jde o Vás. Jenom o Vás, pane Riesi. Zda se Vy vzpamatujete ke slušnosti a k normálu. To záleží jen na Vás. Nikoliv na Vašem mistrovi (i když mu tímto svým jednáním činíte vizitku, a rozjímejte nad tím, jestli dobrou a užitečnou), ale je to jen na Vás. Přeji Vám upřímně mnoho zdaru a duchovního pokroku. Píšete: „Nechte nás na pokoji a neotravujte.“ Přesně podle toho se prosím zachovejte. Nechte nás na pokoji a neotravujte. „Oni mohou, já nemohu,“ napsalo kdysi jedno samolibé, ukňourané ego.
Co je Vám po naší nedostatečnosti? Proč se nehodláte starat o nedostatečnost svou? Když jste napsal: „Nevšímejte si nás a neotravujte“, proběhlo Vám hlavou, zdali Vy si nás též nevšímáte, anebo snad dokonce neotravujete? Člověk jako Vy (zvláště chce-li být doopravdy tím epigonem svého mistra) by měl být (není-li pozdě, máte nejvyšší čas) schopen sebereflexe. Ano. Vy si nás snad nevšímáte...? A co páně Vacka články a články jeho mnohých přívrženců? Ti také nemají potřebu si nás všímat? V nich, podle Vás, není o nás všímáno? „Oni mohou, já ne“, „...myslí si, že si mohou dovolit všechno“, nečetl jste to? Ano, to pan Vacek napsal na adresu oněch „Avatáristů“, nebo pánů z „Avatára“. Koho tím (touto posměšnou nadávkou obsahující dehonestaci naší firmy, a tudíž tzv. lživou reklamu, myslel, je zřejmé). To je podle Vás O. K. ? To jste panu Vackovi (nebo alespoň panu Koubovi, Blažkovi, Rýznarovi a jiným, když pan Vacek je nekritizovatelný) neřekl: Dejte jim pokoj a neotravujte je? Měl byste měřit ne pokřiveným, ale jedním rovným metrem. Chápu, že cítíte potřebu bránit svého přítele, mistra, Vám blízkého člověka... fakt to plně chápu. Ale prosím Vás takhle? A co víc, prostudujte si laskavě souvislosti, vyslechněte nestranně všechny zúčastněné. A pak suďte, máte-li tu potřebu. A ne takto se na druhého hned obořit. To se nedělá. Aspoň by se nemělo. Víte, Vám se nelíbí, když se bráníme proti pomluvám, které o nás šíří pan Vacek. Ale my cítíme, že jsme v právu. Ano, Vy cítíte, že jste v právu zase Vy, tak to bývá. Ale předložte, prosím, nějaké důkazy o tom, že lžeme. My jsme opakovaně své argumenty a hlavně důkazy předložili. Na Kauza Jiří Vacek nepíšeme lži, jak se někdo snažil spustit povyk. Na Kauze Jiří Vacek jsou uvedeny přesné citace páně Vacka s odkazy na konkrétní stránky a nic není vytrženo z kontextu či zkompilováno (i v tomto též hledíte nesprávným směrem), jak se nám snažíte podsunout. Pan Vacek mnohé, co mi vkládá do úst, vylhal (o mém bránění rodičů, o mém výstupu v Národním domě na Vinohradech atd.); dobře vím, co jsem řekl, mám to i napsané. Když pan Vacek napsal, že vyvrátil lži pana Paříka a Miloše, tak je to naprostá lež. Čím, jak a co vyvrátil. Jen, jak je jeho zvykem, uvedl, že to není pravda, co píšeme, a samozřejmě nás obvinil. Tak jako např. když byl vyzván, aby stáhl z prodeje xerokopie svého překladu Maharišiho evangelia, ne něž nemá licenci. Navíc vypustí na naši adresu urážku, že jednáme podle nacistického a komunistického pravidla a že moje máma prý jej učila krást. A s důkazy se on neobtěžuje (jen ať tyto urážlivé věci dokáže). Ten se vybarvuje, což? No, Vy mu ve všem, i v tomto samozřejmě, věříte. Věříte možná tak slepě, že tyto urážky a pomluvy budete schopen opakovat. Anebo se mýlím? Třeba skutečně se mýlím a začnete užívat svůj vlastní rozum.
Pane Riesi, zřejmě asi nevíte, co všechno je ve vaší skupině organizováno. Nejde jenom o veřejné pořádání a organizování seminářů a meditací. Ale jde o veřejné (na Morávce) i neveřejné (u Vackových doma) nabádání k psaní dopisů adorativních (aby si touto chválou na sebe mohl vyplňovat své paměti), ale i těch útočných (např. M. Paříkovi, třeba jako způsob tzv. Rámakrišnovy obrany pod heslem „Zaměřme se na ně“) a pomlouvačných (např. do Doteku a především do Ramanášramu). Dále pan Vacek inicioval a zorganizoval štvaní, a to zřejmě opakovaně. Neměl byste zapomenout na organizované výpravy Vackových uctívačů s jeho pomlouvačným elaborátem po knihkupcích některých měst v domnění, že ten hnus snad budou také dále šířit a prodávat, a dále na vysílání zvědů na akce „konkurence“, a třeba k nám do knihkupectví. Asi ani nevíte o nezapomenutelné výpravě tří čélů (z nichž jejich mluvčí se přišel osopit na pana Paříka) do Avataru. Štvanice pana Vacka proti jeho odpůrcům, kritikům, oponentům, prostě proti těm, kteří s ním jenom trochu nesouhlasí, jsou organizovány zcela zjevně. Samozřejmě na jejich hlavy sype urážlivé výrazy o stokrát opakované lži, o goebbelsovštině, o nacistických a komunistických pravidlech a o tom, že zloděj křičí, chyťte zloděje, a já nevím jaké ještě. Je to hnusné, viďte? A co organizované seance (které též nazývá meditacemi), kde se účastníci zaměřují na „pány z Avatára“ pod heslem „zaměřme se na ně“. Vlastně Vy, jako blízký panu Vackovi, byste mohl vědět, jak a kdy se zrodilo toto heslo, a jak, při jakých příležitostech je používáno. Vy to přece víte lépe než já. Organizovaná panem Vackem je nevraživost vůči jeho oponentům (k jeho tzv. konkurenci, nevšiml jste si toho?). Organizované jsou meditace za zdraví pana Vacka, organizovaná je, myslím, i pomoc s xeroxováním, prodejem knih (viz zkušenost paní Ivy) atd. Organizovaná je mnohdy i obrana pana Vacka, kdy má potřebu se schovávat zbaběle za své oddané čély. Organizované je samotné vyzývání k obraně.
Máte potřebu bezdůvodně nás napadat, urážet, přestože jsme proti Vám nic neměli.... Není to snad kvůli Vašemu vztahu k panu Vackovi? Jaký jiný důvod byste měl? „Obrana“ pana Vacka. Z důvodu této Vaší vazby na něj. Kdyby pana Vacka nebylo, sotva byste měl nějaký důvod započít útoky proti nám. Je možné, že jsem Vás označil za epigona Jiřího Vacka. To, jak jste zjistil, není urážka (nikdo Vás urážet nikdy, co vím, nechtěl a nečinil tak), stejně tak jako není urážka označení „čéla“. Epigonem Jiřího Vacka, myslím, jste (roli vrchního ideologa po Vás převzal páně Vacka příbuzný, že?), rozvíjel jste jeho myšlenky (i když nejednou byly urážlivé), dal jste dohromady pravidla k meditacím (ta byla zábavná), psal jste anotace k jeho knihám, vedete, co vím, meditace atd. Mohl byste někdy (ještě jsme se toho od Vás nenadáli) napsat něco laskavého (nemusí to být hned láskyplné), něco, co by člověka tak nějak zahřálo u srdce. A mít rád všechny lidi. Co říkáte? Pokud Vám označení epigon Jiřího Vacka (asi jím tak nějak jste) polichotilo a jste na ně hrdý, vypovídá to v mnohém o Vás (pan Rýznar by to kulantně vyjádřil obratem „co ve Vás dříme“). Dáte mi jistě za pravdu, že duchovní člověk by se měl především u sebe zbavit zlých vásan ega. A zejména samolibé pýchy.
Také Vás, pane Riesi, žádám o jediné: Nevšímejte si nás a neotravujte. Tím spíš, že se osobně neznáme. A buďte s Pánem Bohem, mějte se hezky a ať se Vám daří. Zdraví


Miloš Tomáš


mailto:kauza.vacek@gmail.com