úterý 20. února 2007

Kdo je satguru?


Na serveru Jiří Vacek-Satguru zareagoval pan Vacek dne 19.02.2007 v článku "Opět satguru" na můj dopis, v němž jej žádám o vysvětlení ve věci jeho "satguruovství". Svou odpověď autor uvádí výrokem: "Na ohavný dopis jsem odpověděl, jak si jeho nadutý tón zasloužil." Protože se mu tentokrát z nějakého důvodu nehodilo můj dopis otisknout, uvádím jej v plném znění, aby laskavý čtenář sám mohl posoudit míru jeho "ohavnosti či nadutosti" a nakonec se zamyslet i nad tím, na co a jak vlastně J. Vacek odpovídá.


Vážený pane Vacek,

ve svém dopise Marcelovi Křivému jej žádáte, aby veřejně vysvětlil můj omyl, když tvrdím, že jste se sám pasoval na sadgurua, zatímco jsem podle Vás tento titul převzal z Marcelova webu. Ať tak či onak podstatou problému je zjevně Vaše přesvědčení, že jste se sám na satgurua (či sadgurua) nepasoval, a tudíž neexistuje důvod, abych se kvůli tomuto eufemisticky řečeno neskromnému sebepojmenování do Vás mohl strefovat.

„Milý Marceli,Pan Pařík se do mne opakovaně strefuje, že jsem se pasoval na satgurua, naposled v článku, který otiskl Dingir. Usuzuje tak podle názvu tvého webu "satguru". Pokud jsi skutečně tak spravedlivý, jak se děláš, pak se divím, proč jsi již dávno panu Paříkovi nevysvětlil jeho omyl. Svou nečinností mu umožňuješ nerušeně hlásat jeho pomluvy. "Satguru" je tvůj a do jeho obsahu si nenecháš mluvit. Jako minimální slušnost očekávám, že panu Paříkovi veřejně vysvětlíš jeho omyl, stejně veřejně jako mne pomlouvá veřejně a opakovaně on tvou zásluhou.Tvou odpověď očekávám obratem. Jiří Vacek“

Dovolte mi v této souvislosti, abych na Vás vznesl následující dotaz:

V níže uvedeném výňatku z Vaší knihy Rady na cestu zmiňujete 2 x slovo satguru, resp. sadguru. Koho tím prosím myslíte? Snad ne pana Krutinu nebo „přátele z nejbližších: Sáru, Hynka a Filipa Blažka“?

„Dan i Maruška …měli možnost pobývat v přítomnosti satgurua a čerpat neomezeně jeho pomoc a její účinky … toto vše, tato milost se jim zdála málo. Jen zaslechli, že do Čech přijedou dvě ženy v oranžovém rouchu udělovat šaktipad za 108 dolarů, ihned bez mého souhlasu na setkání odjeli si jej koupit… prokázali naprosté nepochopení nauky, základní nedostatky v rozlišování a naprostou neúctu až pohrdání k Já sadgurua. Nejen se nezeptali na můj názor, ale byli přesvědčeni, že se na něj ani nemusí ptát… protože si mohou dělat, co chtějí… Marušku ani Dana nenapadlo, když mají tolik peněz nazbyt, aby podpořili svého mistra ve vydávání duchovní literatury, kterou vydávám vlastním nákladem a prakticky bez sponzorů, ač by taková pomoc vlastnímu mistrovi měla být samozřejmostí a na prvém místě.“

Pokud snad poctivě přiznáte, že oním satguruem jste myslel Jiřího Vacka, bude namístě se Marcelovi Křivému (a nejen jemu) omluvit.

Předem děkuji za Vaši odpověď.


S pozdravem

Martin Pařík



mailto:kauza.vacek@gmail.com